Ugens ord - Uge 31

Pudseløjerlig


Sjov på en underlig eller uventet måde.



Tyg på det, smag på det, brug det, mærk det!



Endnu er fantastisk ord. Jeg bruger det oftest selv, dog kun med den respons, at andre tror at jeg selv har fundet på det - hvilket jeg ikke har.

Det er et rart og positivt ord, når noget er pudsigt(/overraskende) på en sjov måde.

Så næste gang du bliver du griner for dig selv over noget pudsigt, kan du sige for dig selv: "Nåååårh, så det er pudseløjerligt"





Enjoy

I dagens Danmark misbruges sproget mere og mere. Jeg igangsætter min egen lille revolution ved at finde nogle af de noble danske ord vi bruger alt for lidt, og tilbagegive deres eksistens i det danske sprog. Vær med på bølgen, og vær med til at gøre det danske sprog noget vi igen kan være stolte af; med hele sætninger og hele, pæne ord.  


 


Kommentarer